/media/lotidningen/media/images/nyhetsbilder/vt2007/annSeko.jpg

Seko
Tema: Rean är inställd
Omfattning: Rikstäckande annonsering på annonspelare i två veckor plus två veckor med fokus på Stockholm.
Kostnad: 4 miljoner kronor.

/media/lotidningen/media/images/nyhetsbilder/vt2007/annKom.jpg

Kommunal
Tema: Sverige behöver fler proffs
Omfattning: Annonsering i tidningen Metros riksupplaga (87 städer), totalt tio helsidesannonser. Rikstäckande annonsering på stortavlor utomhus. Radioreklam i kanalerna Rix FM, Energy och Lugna Favoriter, totalt 248 inslag. I tre månader bär en tunnelbanevagn i Stockholm budskapet ”Välkommen till Kommunals värld”, och inuti är all reklam från Kommunal.
Kostnad: 4 miljoner kronor hittills, totalt blir det 6 miljoner om planen följs.

/media/lotidningen/media/images/nyhetsbilder/vt2007/annHRF.jpg

Hotell- och restaurangfacket
Tema: Fattiga riddare
Omfattning: Omfattning: Annonser i ljustavlor och tidningen Metros riksupplaga, totalt tio helsidor. Annonser i Hotellrevyn, Aktuellt i Politiken, LO-Tidningen, Amelia och Restauratören (arbetsgivarnas tidning).
Kostnad: Totalt omkring 1 miljon kronor.

/media/lotidningen/media/images/nyhetsbilder/vt2007/AnnHand.jpg

Handels
Tema: Aldrig ensam – alltid stark
Omfattning: Rikstäckande annonsering i tidningen Metro under fyra veckor. Annonserna förs in tio gånger.
Kostnad: 500 000 till 600 000 kronor.

/media/lotidningen/media/images/nyhetsbilder/vt2007/annbygg.jpg

Byggnads
Teman: Stark – stolt – trygg, Byggare eller förhandlare – proffs rakt igenom samt Kollektivavtal åt alla
Omfattning: Affischer på 4 700 ytor över hela landet. I Göteborg och Stockholm dessutom annonsering i ljuslådor och 600 tunnelbaneuppgångar.
Kostnad: 1,3 miljoner kronor, exklusive produktionskostnad.