Seko förbättrar servicen
I dag, måndag, öppnar Sekos avtalsjour för medlemmar och förtroendevalda.
Avtalsjouren nås på telefonnumret 0770 – 456 577 och är öppen från klockan 8 till klockan 19 helgfri måndag till torsdag, med stängt för lunch mellan 12.30 och 13.30.
– Vi vill öka medlemsnyttan och förbättra servicen för våra medlemmar, säger Sven-Olof Hellman, avtalssekreterare i Seko.
Hittills har medlemmarna fått söka telefonnummer till olika personer för att få svar på sina frågor, och det är inte alltid lätt. Många har inte vetat om de ringer sin avdelning, sin klubb eller Sekos förbundskontor.
Seko väntar sig frågor om ”allt mellan himmel och jord”, och ”från lönefrågor till personliga problem med chefen”. På frågan om jourtelefonen är ett sätt att spara pengar svarar Sven-Olof Hellman ett bestämt ”absolut inte”.
Jouren kommer att bemannas av ombudsmän från såväl Seko:s förbundskontor som avdelningar runt om i landet. Bara en ombudsman i taget sitter vid telefonen, så det finns viss risk att medlemmarna får vänta.