Gå till innehållet
Gå till startsidan

Ett bättre arbetsliv kräver modig journalistik

Sök

Almir på Jysk blev årets säljare: ”Jag har presterat som fan och varit en god kollega”

Han älskar att hjälpa människor och går igång på att öka omsättningen. Almir Skrijelj blev utnämnd till årets säljare på Jysk. Här är hans bästa säljtips.

När Almir Skrijelj fick jobbet som säljchef på Jysk hade han aldrig jobbat med försäljning.

Han kom från Lidl där han arbetade med att bygga upp nya butiker.

– Jag hade ingen produktkunskap alls. Men mina kollegor hjälpte mig mycket i början. Jag har också läst på mycket på fritiden, om vad en fjäder gör för en säng och sådant. 

 Almir Skrijelj säger att han drivs av omsättning – och han tror att det är därför han fick priset.

– Jag har presterat som fan, jag var den vassaste kniven, så att säga. Jag har också varit en god kollega, säger Almir Skrijelj. 

En person står på scenen och håller ett pris samt en stor check.

Årets säljare Almir Skrijelj

Kundkontakten roligast

 Det roligaste med jobbet är kundkontakten.

– Jag älskar att träffa nya människor och att försöka hjälpa dem. Det kan vara personer som ska ha en ny säng och har problem med ryggen eller sömnen och då försöker jag hitta en lösning. 

Almir Skrijelj nöjer sig inte med att bli årets säljare. Han siktar högre.

Nyligen var han på en utbildning för blivande butikschefer och han hoppas att han snart kan få en sådan position inom Jysk.

– Målet är att vinna årets ledare nästa år!