Hur känns det att vara nominerad till Publishingpriset?
– Vi är jätteglada över nomineringen. För oss är det viktigt att ligga i framkant i arbetsmarknadsjournalistiken och det har blivit möjligt med vår nya sajt. Nu kan vi lägga mer tid på att nå ut till våra förtroendevalda läsare och öka intresset hos allmänhet för arbetsmarknadsfrågor.

Vad är bra med den nya webplatsen?

– För mig som chefredaktör är det jätteviktigt att redaktionen får möjlighet att testa olika former av digital journalistik för att nå ut till läsarna. Det var ett mål med omgörningen. Man ska inte behöva stångas med sin webbplats – allt ska kännas möjligt.

– Jag är också nöjd med att vi med den nya sajten kan lägga större fokus på det som är kärnan i vår bevakning, som arbetsmiljö, löner, avtal, arbetsmarknadspolitik och opinion. Här har vår webbyrå Oktavilla varit till stor hjälp för att få oss att förstå vad det är för sajt som blir mest användbar för läsarna.

Vad händer med Arbetets webbplats framöver?
– En webbomgörning som den vi har gjort är bara början. Jag ser fram emot att tillsammans med redaktionen i kreativ anda fortsätta utveckla former för den digitala arbetsmarknadsjournalistiken.

Detta är Publishingpriset

En årlig tävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker som avgörs av en jury.

Priset ”för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation” har delats ut i:
• Printkategorier sedan 1990
• Webbkategorier sedan 2004
• Filmkategorier sedan 2015