Gå till innehållet
Gå till startsidan

Ett bättre arbetsliv kräver modig journalistik

Sök

Vd:n: ”Vi vill ha själ i det vi gör”

En annan tongivande person bakom Döskallen är Carl-Johan Stålhammar, vd på Coop Gotland. Som tidigare chef på Wisby Strand var kopplingen mellan musik och dagligvaruhandel inte lång för honom.

– Jag har varit musikintresserad hela mitt liv, och i mitt tidigare jobb arbetade jag mycket med konserter. När jag började här kändes det naturligt att stötta Simon och Martin med deras skivavdelning, säger Carl-Johan Stålhammar, som kvällen till ära klätt upp sig i en Coopgrön Willywonka-inspirerad kostym.

https://arbetet.se/2018/03/26/kvallen-da-psykrocken-tog-over-coop/

För honom är Döskallen ett sätt att sticka ut, och sporra till kreativitet och lekfullhet bland de anställda.

– Handeln är ganska konservativ. Det har sett likadant ut i alla år. Vi vill ha själ i det vi gör. Det är slut med att passa in, säger han och fortsätter:

– Ger man bara personalen lite luft under vingarna kan det hända fantastiska saker, som detta!