Gå till innehållet
Gå till startsidan

Ett bättre arbetsliv kräver modig journalistik

Sök

Johanna Hansson i världstoppen

Johanna Hansson är bäst i Norden och fjärde bäst i världen på visuell marknadsföring. I går avslutades världsmästerskapet i ett 50-tal olika yrken.

– Klart jag hade velat vinna. Men jag är nöjd. Det känns jättebra. Jag tacklade många av mina svagheter bra, som att skissa på tid, säger Johanna Hansson när vi når henne på stranden i Abu Dhabi, Förenade Arabemiraten.

Runt 1000 unga människor från olika länder har i fyra dagar tävlat om att bli världsbäst i ett 50-tal yrken, varav visual merchandise är ett. I går, torsdag avgjordes yrkes-VM.

Johanna Hansson missade prispallen med sex poäng, men blev inte utan medalj. Med över 500 poäng kvalificerade hon sig till en medalj of excellence, det vill säga att hon höll en hög nivå på det hon presterade under tävlingen.
– Det var ett av mina mål, så jag är sjukt nöjd.

Stolt är hon även över att hon blev bäst i Norden på sitt yrke. Firade gjorde hon med landslaget på ett ”partyställe” som hon säger. Nu är det stranden som gäller tills resan hem i natt.
– Det har varit en fantastisk känsla att få vara här. Jag har träffat många nya vänner och fått inspiration. Men nu ska det bli skönt att komma hem och träffa kompisar och leva det riktiga livet igen.